Hoi An, Hue en Halong Bay - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Hoi An, Hue en Halong Bay - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Hoi An, Hue en Halong Bay

15 December 2013 | Vietnam, Hội An

Toen we woensdag ochtend Hoi An inreden zagen we al gelijk dat de mensen hier veel minder arm waren. Veel groen, mooie huisjes en vrolijkere mensen. Het hotel was ook mooi met een zwembad. Alleen hebben we die niet gebruikt want het weer wordt helaas wat minder. Veel bewolking en een paar graadjes kouder, ongeveer 24graden.. Jaja dat is nu bijna koud voor ons!!
Wel zijn we veel naar het dorpje gelopen die ongeveer op 20min loopafstand was ons hotel lag. Heel leuk en gezellig! Huisjes versierd met lampionnen, muziekje op straat en overal wierook. Ook kon je hier goed shoppen en lekker eten.
Donderdag hebben we weer een fietstocht gemaakt maar deze was anders dan in Bangkok. Onderweg stopten we even om te kijken hoe de vissers hun vangst deden, het plattelandsleven te ervaren (met de hand het land met water besproeien) en!! om buffel te rijden. Dat was wel heel leuk, met z'n tweeën achterop de buffel door het water! 'Smiddags zijn we nog even het dorpje in geweest en 's'Avonds hebben we met z'n allen gezellig gegeten en drankjes gedronken.
Vrijdag ochtend kwamen we aan in Hue, waar we gelijk met een scootertocht begonnen! Gelukkig regende het niet, want het was soms best eng om over die slechte weggetjes te rijden. We hebben veel gezien tijdens de scootertocht; tempels, de verboden stad en een museum over het plattelandsleven. Het was erg leuk om achterop de scooter de omgeving te verkennen. Daarnaast hebben we een boottocht gemaakt over de parfumeriver. Gisteren was Willemijn jarig, maar goed vieren konden we het niet echt want we hadden een treinrit van 13 uur voor de boeg. Wel zorgde Lisa voor een mooie taart en gaan we het morgen avond nog vieren!
Toen we vanochtend in Hanoi arriveerden zijn we gelijk met de bus verder gereden naar Halong Buy, Een baai in noord Vietnam met zo'n 2000 eilandjes. Helaas is het hier rond de 15 graden met regen en veel mist, dus de boottocht was niet zoals we verwacht hadden.. Wel hebben we een grote, mooie grot bezocht. Morgen gaan we weer richting Hanoi en blijven daar voor 2 dagen daar zullen weer een paar groepsleden ons verlaten en er weer een paar nieuwe bijkomen. Daarna zullen we onze reis verder gaan naar Laos!

• 15 December 2013 - 12:34

Annabell:

Leuk! Ik had jullie graag gezien op de buffel!

• 15 December 2013 - 16:09

Henk:

Nou dat klinkt allemaal mooi vrolijk. Geen foto van die buffeltocht? Koud zeg 24 graden en dan niet gaan zwemmen...!
    Zet 'm op meiden tot de volgende blog!

• 15 December 2013 - 20:57

Engelenburg:

Hallo Willemijn, Door communicatieproblemen lukte dit contact niet eerder. We wensen je een fijne dag met je verjaardag en zijn blij dat je dit punt in je leven in gezondheid hebt bereikt. Prima ook dat je een kijkje neemt in gebieden buiten het veilige en verzorgde Nederland. de wereld is nu groter geworden voor je, maar buiten onze aardbol is nog oneindig veel meer te leren kennen. Ga maar vast trainen voor een ruimtereis., je hebt nu al een aardig begin. Nog een fijne verdere tocht toegewenst plus warme knuffels van grootvader en oma Anneke.