Het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Het zuiden

07 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

7 februari 2014

We zitten nu alweer 2 weekjes in het zuiden en het is volop genieten!! Twee weken geleden vlogen we naar Phuket wat meer toeristisch bleek dan verwacht.. Maar met het zoveel mogelijk ontwijken van de dikke Russen hebben we daar 5 heerlijke dagen gehad. We zaten in een klein hostel met voor ons het strand en achter ons de strip. Een enorme straat vol clubs en kroegen, een beetje Cherso maar dan x10 haha! Ook hebben we hier goedkoop geshopt en een gezichtsbehandeling met de nieuwste technieken gedaan voor 7 euro, wat in NL makkelijk 60 euro kost! We hebben veel op het strand gelegen, lekker gegeten en leuke mensen ontmoet.

Na Phuket begon dan eindelijk de zeiltocht richting Koh Phi Phi. 3 nachtjes hebben we in een mini cabine geslapen op een mooie katumara met een leuke groep mensen. De eerste dag zijn we 's avonds in het donker met een klein bootje verschillende grotten ingevaren en hebben we de eerste mooie zonsondergang op zee meegemaakt. Dag 2 begonnen we met het bezoeken van het James Bond eiland en een klein islamitisch stadje. Weer terug op de boot hebben we heerlijk in de blauwe zee gezwommen en gesnorkeld. S'Avonds meerden we aan op Krabi waar we uiteten zijn geweest en daarna nog een leuke avond hebben gehad in de clubs!
Op de derde dag hebben we kleine eilandjes met de mooiste witte stranden met helder blauw zeewater bezocht waar de aapjes ook even kwamen genieten;) .
Later op de dag vaarden we door naar Maya Beach, het strand bekend uit de film 'The Beach'! Dat was wel leuk omdat je je daar echt kan voorstellen dat zo een verhaal zich daar kan afspelen. Alleen Leonardo DiCaprio miste nog tijdens de zonsondergang..
De volgende dag kwamen we aan op Koh Phi Phi waar we afscheid van de groep namen. Omdat het zo een klein eilandje is rijden er geen auto's dus moesten we door de smalle straatjes lopen met onze (onderhand steeds grotere) bagage in de hitte opzoek naar ons hostel.

Die avond spraken we met Ella, een meisje die we op de boot hadden ontmoet en ook nog even verbleef op dit eiland, af om de leuke clubs op te zoeken. Maar wat er overdag uitzag als gezellige kroegjes zag er rond 1 uur 's nachts leeg en verlaten uit.. Toen we iedereen richting het strand achtervolgde zagen we gelijk waarom. Over het hele strand waren de grootste feesten in openlucht clubs waar we de drukte weer terug vonden!
De daarop volgende 2 dagen hebben we op het strand gelegen, pizza gegeten, massages gehad, onze tassen maar is opnieuw ingepakt, oude spullen weggegooid en de nodige wasjes laten doen. We vonden het heel jammer om hier weg te gaan vanwege de sfeer en de gezellige mensen op dit eiland, maaar er staat ons een nieuw eiland te wachten: Koh Tao en daarna onze laatste bestemming voor de Full Moon Party: Koh Phanang!!

• 14 Februari 2014 - 14:17

Vera:

Dat wordt afkicken als jullie weer thuis zijn! Nog maar even lekker genieten, time flies when you're having fun.....