Umphang, Koh Samed en Lake house - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Umphang, Koh Samed en Lake house - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Umphang, Koh Samed en Lake house

25 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Sing Buri, 12 januari 2014

Na een lange reis vanuit Umphang zijn we weer terug in Sing Buri. We hebben met drie andere meisjes (2 uit Duitsland en 1 Engeland) vrijwilligerswerk bij de olifanten in Umphang gedaan.
We reden elke dag om 9 uur s'ochtends door de jungle naar een plek waar we het eten voor de olifanten gingen halen. We kregen ieder een groot mes om de enorme bananenbomen om te hakken. Elke dag werden we er steeds handiger in, maar toch bleef het geen fijn werkje in de hitte tussen de mega spinnen.
Nadat we de bomen naar de truck hadden gesjouwd reden we door naar de olifanten. Het waren er twee.1 hele grote en 1 die wat kleiner was. De kleinere olifant zag zijn verzorger als vader, dus die moest altijd bij hem in de buurt blijven, anders kon hij agressief worden.
Eerst voerden we de olifanten en hadden wij zelf ook lunch. Hierna gingen we op ze rijden en het water in, waar ze helemaal van genoten. Ze vonden het leuk om nat gespetterd te worden en lieten zichzelf steeds in het water vallen met ons erop. Dit deden we vier daagjes elke dag en s'middags hadden we verschillende activiteiten.
We zijn naar een local village geweest, hebben gezwommen bij een waterval, zonsondergang op een hoge berg bekeken en de laatste dag hebben we geraft en de grootste waterval van Azië beklommen!
Zaterdag ochtend vertrokken we met de pick-up vanuit de bergen terug naar het busstation. Deze rit alleen al duurde 5 uur. We zaten met 24 man plus 2 dozen met kippen opgepropt naast elkaar. Eenmaal op t busstation was het haasten om snel nog iets te eten en zoeken naar de juiste bus. Zaterdag nacht om half 4 waren we eindelijk aangekomen in Sing Buri waar we vandaag even aan het zwembad konden uitrusten. Het zwembad was een half uurtje lopen en was helemaal voor ons zelf want er was voor de rest niemand!
We zijn vroeg ons bedje ingegaan want de volgende dag stond ons een lange reis te wachten naar Koh Samed waar we een weekje zouden doorbrengen.

Koh Samed, 18 januari 2014

Koh Samed is een klein eilandje dichtbij Bangkok met mooie witte stranden en helder blauw water. Ons hostel lag direct aan het strand, waar we elke dag gezwommen hebben. Op woensdag hebben we een boottripje gemaakt met een paar stops waar we gesnorkeld hebben!
S'Avonds stond het hele strand vol met kleedjes met tafeltjes en kussentjes waar we naar de vuurshows konden kijken. Ook hadden we de leukste uitgaansgelegenheden snel ontdekt en hebben met twee andere Duitsers (die ook dezelfde trip als wij hadden geboekt) een superweek gehad!

Kanachaburi, 25 januari 2014
Zaterdagnacht sliepen we weer een nachtje in Bangkok waar de Shutdown al begonnen was. 13 belangrijke kruispunten zouden afgesloten zijn, water gas en licht wilden ze uitzetten en snachts begonnen de rellen. Afgezien van een paar demonstranten en dat we de was niet konden laten doen in ons hostel merkten we gelukkig niks van de Shutdown.
Op zondag ochtend werden we met een busje opgehaald en gebracht naar het Lake
House, een hotelboot op het Khao Laem Lake dichtbij de Burmese border. Eenmaal aangekomen ontdekten we dat we een hele week met 2 families met kinderen op de boot zaten, maar gelukkig waren er ook nog 4 andere backpackers bij. Twee jongens uit Denemarken en twee jongens uit IJsland waar we veel mee gelachen hebben! De eerste dag begon gelijk actief met een wandel/klimtocht door de jungle opzoek naar de 'Secret Waterfall' waar we gezwommen hebben. Eenmaal terug op de boot vaarden we verder over het enorme meer tussen de hoge bergen. Wij vonden al snel ons plekje bovenop het dek waar de ligstoelen klaar stonden (ver weg van de gillende kinderen;-) ).
S'middags bezochten we een cocosnoten eilandje en dag 2 was relax dag. We hebben de hele dag gezwommen en lekker niks gedaan.
Woensdag ochtend bezochten we, jawel alweer!! een aantal tempels. We zijn het er samen over eens dat we tempelziek zijn en hierna nooit meer een tempel te hoeven zien!
Maar met de andere jongens was het weer een gezellig dagje en pakten we die avond alweer onze tassen in. Donderdag was ons laatste dagje, waar we met z'n alle olifanten gereden hebben en een wedstrijdje bamboo raften hebben gedaan. Later die middag hebben we afscheid van de groep genomen en werden wij afgezet bij een hotel in Kanachaburi waar we nog 2 daagjes zouden verblijven.
We hebben in dit plaatsje gisteren the Bridge over the rivier Kwai, een waterval en een museum bezocht en zijn ons nu aan het voorbereiden op de terugrit naar Bangkok (waar de Shutdown volgens de berichten verergerd is dus we zijn benieuwd).

De tijd vliegt.. Nog minder dan een maandje hier, en dan zijn we alweer terug.. Niet leuk!! Dus nu gaan we nog even heel erg genieten van de komende tijd, die we gaan doorbrengen in het Zuiden van Thailand en over 2 daagjes begint. Maandag ochtend vroeg vliegen we naar Phuket, vervolgd door Koh Phi Phi, Koh Tao, Koh Phanang en wie weet nog meer!

• 25 Januari 2014 - 12:49

Louis:

Meiden, wat een geweldige reis terwijl wij hier in het natte en koude Nederland zitten brrrr
    We willen wel meer foto's zien!!!

• 25 Januari 2014 - 22:11

Vera Bouman:

Wat een geweldige ervaring in je/jullie leven. Daar kun je jaren op teren. Geniet deze maand en niet aftellen anders gaat dat ten koste van jullie plezier. xxx

• 13 Februari 2014 - 17:18

Engelenburg:

Hallo Willemijn, We hebben je leuke kaart ontvangen. Nog veel plezier verder. Knuffel van grootvader en oma Anneke.