Start Indochina - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Start Indochina - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Start Indochina

02 December 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo daar in het koude Nederlandje! We zijn alweer een paar daagjes verder en nu zitten we in de bus richting onze nieuwe locatie in Cambodja phnom penh. De rit gaat nog wel 8 uurtjes duren dus genoeg tijd voor een nieuwe blog!

Vrijdag avond zijn we vanuit ons hostel, met backpack en al, naar een hotel in Bangkok vertrokken. Wat kan je na een paar nachten in een dormroom blij zijn met een eigen kamer met eigen douche!! Voor het avondeten hadden we de meeting met de groep waar we de komende maand samen mee reizen. De eerste indruk is altijd wat minder als je hoge verwachtingen hebt dus we waren in het begin niet heel erg enthousiast. We hebben met z'n allen gegeten en wat gepraat met de groepsleider. Hij is zo schattig! Zo'n klein vietnameesje die grapjes met iedereen uithaalt maar hij is wel heel goed. Hij kan goed Engels en waarschuwt ons voor eventuele gevaren zoals gevaarlijke plekken of verkeerd eten.

Zaterdag ochtend vertrokken we vroeg naar Cambodja. Bij de grens moesten we in totaal 3 uur wachten op ons visum. Daar kregen we ook wat meer contact met de groep. Er zijn twee meisjes uit Australië maar die zijn een beetje stil en twee meisjes uit London die gelijk contact met ons maakten. Ook zijn er twee Amerikaanse meisjes, 1 uit Argentinië en 1 uit Canada. Die laatste 2 zijn al dikke vriendinnen en wel een beetje vermoeiend soms met hun 'yeah, you know, just like' .. Maar het wordt nu steeds gezelliger in de groep! Wij zijn wel de jongste van iedereen, de rest is boven de 20. Vooral met 3 Zweedse meisjes schieten we goed op, hun Engels is net zoals die van ons.
Toen ons visum eindelijk klaar was reden we verder Cambodja in. Je zag gelijk de grote verschillen met Thailand. De wegen waren veel slechter en je zag veel meer armoede op straat. Ook zijn er nergens merken te bekennen. Vanochtend wilden we eten halen(omdat het ontbijt niet te eten is in het hotel (alleen maar noedels en rijst, wat onderhand wel een beetje je neus uit komt als je dat als enige 3x per dag als ontbijt, lunch en avond eten eet) maar er was geen normaal eten te vinden.. Uiteindelijk hebben we voor 1 dollar een bus Pringles gevonden, het enige wat ze hier normaal hebben!!
Na de lange rit naar ons hotel zijn we gelijk met de groep doorgereden naar de locale in de jungle. We gingen erheen met de tuktuks.. Die waren wel even anders dan die in Thailand. Hier hebben ze een wagen met 2 wielen vastgemaakt aan een scooter die door elk gat of kuil in de weg racede.
Het eten bij de local was natuurlijk weer noedels, maar deze keer was het heerlijk! Veel lekkerder klaargemaakt, contact met de kleine kinderen en leuk was dat we op de grond op kussentjes zaten met een bord ook op de grond.

Vroeg waren we weer in ons hotel, waar we gelijk gingen slapen omdat we om half 4 alweer op moesten om de Angkor Watt met zonsopgang te zien. Dat was heel mooi en bijzonder, maar wel heel erg toeristisch. Na de Angkor Watt zijn we meerdere tempels gaan bekijken en hebben we een boottrip gemaakt langs de floating village.

Nu hebben we nog een paar uurtjes te gaan en gaan we verder met Pringles eten en kijken naar de azieaatische vechtfilms die hier in de bus worden afgespeeld..

• 03 December 2013 - 12:36

Annabelle:

Echt leuk! Ik verheug me al op de volgende!

• 03 December 2013 - 14:22

Frank Bergshoeff:

Hoi Dames,

Leuk om jullie verslag te lezen.
    Ik ben erg jaloers, behalve op de kamer in Bangkok;-).
    Heel veel plezier.

XXX Frank

• 03 December 2013 - 23:44

Henk:

Nou dat klinkt goed allemaal hoor! Jullie hebben toch zeker wel een ritje gemikkt in zo'n tuctuc die alle kuilen laat voelen?