Koh tao & full moonparty - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Koh tao & full moonparty - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Koh tao & full moonparty

20 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Na een lange bus en boot reis waren we aangekomen in Koh Tao. We werden hartelijk ontvangen door de Canadese vrouw achter de receptie en werden geleid naar onze schoonste dorm room ooit! Eindelijk echt schone lakens en een mooie kamer.
Vanaf hier zijn we verder gaan reizen met Fleur, een meisje uit Blaricum die we een tijdje terug in Bangkok ontmoet hadden. Zij zat hier ook op Koh Tao om te duiken en ging toevalling dezelfde richting als wij op.

Op Koh Tao was het overdag lekker rustig doordat de meeste mensen op het eiland met het duiken bezig waren. 'S avonds zaten we bij leuke strand tentjes waar het feestje tot laat door kon gaan.
Ook hebben we een scootertje gehuurd om het eiland een beetje te verkennen. We zijn naar een ander strandje gereden wat nog wel even een avontuur was door de steile bergen met zandwegen.

Na een paar dagen lekker chillen hebben we de boot naar Koh Phangan gepakt en onderweg op de boot hadden we spijt van de coctails van de avond ervoor..

Op Koh Phangan werden we verrast want in plaats van in een dorm room sliepen we in een gezellige bungalow met uitzicht op zee.
Omdat we de kookles aan het begin van onze reis in Bangkok gemist hadden vonden we het toch leuk om nog zo iets te doen en schreven we ons in voor een kookcursus.

Eerst gingen we allemaal op de fiets mee naar de markt om alle ingredienten in de slaan. Eenmaal terug begonnen we met de deep fried springrolls, met als hoofd gerechten Pad Thai(noedels) en green curry.
Het was wel leuk om eens te leren hoe het eten, wat we de afgelopen 2 maanden hadden gegeten, gemaakt werd.

De volgende dag werden alle voorbereidingen voor de Full Moon Party getroffen. Neon kleurige shirts, armbanden en verf werd overal op straat verkocht.
s' Avonds zijn we met de body painting in de weer gegaan en rond twaalf uur liepen we richting het strand.
We hebben nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien, je moest de hele tijd opletten of er niks gestolen werd, we konden de drank daar niet drinken omdat er vaak wat in gegooid word en vuurwerk werd soms de verkeerde kant op geschoten. Full Moon was heel gaaf om mee te maken, maar we hebben leukere avonden in Thailand gehad.

Na Koh Phangan hadden we nog 2 nachtjes over voordat we terug naar Bangkok zouden gaan en we waren het er alle drie over eens dat we die op Koh Tao zouden doorbrengen. Fleur kon haar Advanced hier nog halen en wij vinden Koh Tao het leukste eiland hier in het Zuiden.

Na weer een lange boot en busreis zijn we net midden in de nacht aangekomen in Bangkok waar de toestand op zn ergst in drie maanden geworden is.. Straten zijn afgesloten, afgebrandde auto's, bange taxi chauffeurs en controleerende politie en het leger op straat.
We krijgen de waarschuwing dat we in het guest house moeten blijven dus we moeten nog even kijken hoe we onze laatste daagjes in Thailand gaan doorbrengen.

• 21 Februari 2014 - 12:23

Annabelle :

En dan is toch het einde van de reis aangebroken.............Mooi laatste? verslag!
    Verheug me op alle verhalen en foto's én alle heerlijke Thaise gerechten die voor me gekookt gaan worden -:)
    x Annabelle

• 21 Februari 2014 - 12:35

Bettine:

Doe maar voorzichtig, voor straks goede reis teruggggg

• 21 Februari 2014 - 15:29

Vera:

Jammer dat de laatste dagen niet de leukste zijn. Voorzichtig en....we verheugen ons op het in praktijk brengen van de thaise gerechten die je nu kunt maken

• 21 Februari 2014 - 17:30

Frank:

Hoi Lisa en Willemijn,

Het zit er weer bijna op.
    Het was een fantastische ervaring voor jullie.
    Ik ben blij als jullie weer terug zijn.
    Nu nog even die terugreis.
    Ik ben er trots op hoe jullie het allemaal gedaan hebben.
    Jullie laatste nachtje in Bangkok.

Goede reis morgen

Frank