Back in Bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

06 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Hallo iedereen! We hebben al een tijdje niks van ons laten horen dus het werd nu echt tijd voor een nieuwe blog!

We zitten nu alweer in Umphang en we hebben weer zoveel meegemaakt sinds onze laatste blog. Tijdens onze laatste dagen met de groep zijn we na de homestay de Thaise border overgestoken en verbleven we voor 2 nachten in Chiang Mai. Dat was best kort, want in deze stad is zoveel te doen! We hebben de nightmarket bezocht waar we op hetzelfde plein in een restaurant eerste kerstdag vierden. Helaas was het eten heel slecht (vergeten en koud) maarrrrr onze kerst werd diezelfde avond nog goed gemaakt met een gratis ladyboy show haha! Tussen de tafels en stoelen waar het publiek zat werd een spectaculaire show gegeven door mannen verkleed als vrouwen.
Verder hebben we, de volgende dag, het Tiger Kingdom bezocht. Eerst gingen we naar de grote tijgers die helaas denken we wel helemaal onder de drugs zaten zodat ze rustig bleven. Na een kwartiertje verschillende tijgers gezien te hebben gingen we naar de kleintjes. Gelukkig waren die niet drugged. Ze waren vrolijk aan het spelen en werden helemaal enthousiast toen wij met flesjes melk aankwamen! Het was een hele gave ervaring maar we vinden het toch heel zielig voor de grote tijgers..

Tijdens de eerste dag weer terug in Bangkok hebben we afscheid genomen van de groep en namen we vanaf het Bangkok Centre Hotel een taxi naar ons vertrouwde guest house. Daar hebben we tien daagjes gezeten, met een kleine onderbreking tijdens Oud en Nieuw. Lisa's vader kwam samen met zijn vriendin voor een paar dagen naar Bangkok voordat ze naar Koh Chang Vertrokken. In hun hotel hebben we eindelijk weer eens heerlijk gegeten en nog 2 nachtjes geslapen ook. Hierdoor konden we ook makkelijk uitgaan op Koh San Road en hebben we een geweldige oud en nieuw meegemaakt. Eerst hadden we een uitgebreid diner in het hotel en rond half 12 stapten we in een boot zodat we een goed zicht hadden op het vuurwerk. Het was wel gek om te bedenken dat het bij ons 6 uur eerder 2014 werd dan bij jullie!
De avond voordat we weer terug zouden gaan naar ons guesthouse hebben we met z'n vieren nog heel bijzonder gegeten op de rooftop van Above Eleven. Tijdens het eten hadden we dus een uitzicht over heel Bangkok!

Deze week was best wel een beetje gek want we zagen veel bekenden. Nadat we afscheid hadden genomen van Lisa's vader, kwam s'avonds Georgie (klasgenootje van Willemijn) langs, die voor 6 maanden bij familie in Bangkok zit. De volgende dag Kwam Iris (ook een bekende van school!) samen met haar vriend aan bij New Road Guest House aan waar zij toevallig voor 2 nachten zouden verblijven. Meteen hebben we ze Bangkok in gesleurd en hun de leuke plekken laten zien.

Zondag ochtend 12 uur zaten we te wachten op het busje dat ons rechtstreeks naar Umphang zou brengen waar we zouden beginnen met ons vrijwilligerswerk. Toen er om 2 uur nog geen bus te bekennen was, hebben we nog even gebeld of alles wel klopte maar ze waren iets later door het verkeer zeiden ze. Om half 3 stond er een taxi voor ons klaar die ons bracht naar het busstation waar we vervolgens een uur later op de publieke bus werden gezet. Er zat een Nederlands meisje uit Amsterdam tussen die vrolijk vertelde dat ze zo een zin had in 'de cultuurweek' in sing buri..?! Nu werden we wat zenuwachtiger want want wij hadden toch echt 2 weken naar de olifanten geboekt!! Na 3 uur in de publieke bus kwamen we aan in San Buri waar ons werd verteld dat we nog 4 uur moesten wachten op de publieke nachtbus die ons dan toch naar Umphang zou brengen. Dus na 6 uur bus en 4uur pick-up zitten we nu in Umphang!

Wordt vervolgd...

• 08 Januari 2014 - 13:22

Vera:

Wat een verhalen, ik dacht juist gisteren: lang geen berichten gezien of heb ik er soms overheen gekeken? Maar de foto met de tijgertjes wel bekeken. Gelukkig hebben we dus niets gemist en zijn we benieuwd naar het vervolg. Veel plezier verder!

• 08 Januari 2014 - 17:55

Annabelle:

Weer leuk geschreven! Zo n beetje op de helft nu and the best is yet to come! Leuk hoor! X Annabelle

• 08 Januari 2014 - 20:29

Corrien Kleine:

Lieve meiden,willie&liesie
    Ook al app k veel met Liesje en face-timen we regelmatig...nu toch ook even 'n reactie op t blog!k kijk er altijd naar uit!Zo leuk om jullie verhalen te lezen! Wat een ervaringen allemaal..zou t iedereen gunnen en willen aanraden!
    Jullie leren zoveel en op 'n andere manier dan op de middelbare school of vervolgonderwijs!
    GENIETEN van alles landschappen,steden,culturen,mensen,dieren,natuur,eten,vrienden maken met mensen uit de hele wereld...... En nog veel meer!!!
    Zorgen jullie maar goed voor de olifanten nu ,vertroetel ze maar extra!
    Heeeeeeeel veeeel plezier lieve 2 met 'n hele dikke ,lieve zoen van mam Corrien

• 09 Januari 2014 - 04:39

Marieke Dekkers:

Lieve Lisa en Willemijn,

Wij vonden het erg leuk en heel bijzonder om jullie te hebben ontmoet in Bangkok en daar een paar heerlijke dagen te hebben doorgebracht met jullie! We hebben er van genoten vooral ook Oud & Nieuw was heel bijzonder, in ieder geval een goed begin van 2014!!
    Geniet nog van jullie verdere reis, maar dat gaat zeker lukken :-)
    Jammer van de reis naar de olifantenopvang en de geplande twee weken, maar ook dit hebben jullie weer goed opgelost.
    We zijn echt heel trots op jullie.
    Kanjers!

Veel liefs vanaf de luchthaven in Abu Dhabi (helaas alweer op de terugreis)

xxx Frank & Marieke