Eerste dagen Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu Eerste dagen Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van LisaenWillemijninAzie - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Vietnam

11 December 2013 | Vietnam, Hội An

De tijd vliegt onze tijd in Cambodja is alweer om..
Vrijdagochtend vroeg zijn we vertrokken met de bus richting de grens van Cambodja en Vietnam. Na ongeveer 4 uur over de slechte wegen van Cambodja te hebben gereden kwamen we aan bij de grensovergang. De grens overgang was een weg met 2 slagbomen en een paar kleine gebouwtjes van de immigration. Het checken van onze VISA ging allemaal sneller dan verwacht en in Vietmam stond onze bus alweer klaar. Nog ongeveer 5 uur rijden en we kwamen aan in onze homestay, midden in de jungle. Een lieve familie van 4 generaties stond ons op te wachten en lieten ons de slaapplekken zien. Die bestonden uit 4 kamers met in elk 4 bedden plus een klamboe. Met z'n alle aten we het lokale eten met kaarslicht wantde stroom was uitgevallen. Rond half tien ging iedereen al slapen en de volgende ochtend, na een koude douche, vertrokken we naar de floating markt. Allemaal kleine bootjes waar mensen hun groentes en fruit op verkochten.
s'Middags reden we naar Ho Cha Minh city waar we een hotelletje hadden. Met z'n tweeën probeerden we een terrasje te vinden, maar eerst moesten we zien te overleven op straat.. Oversteken hier was een stuk moeilijker dan in Bangkok. Miljoenen scooters die kris kras door elkaar heen rijden. Hierdoor moesten we ook goed op onze tassen letten, het komt namelijk wel eens voor dat een voorbij rijdende scooter je tas meetrekt.
We zijn naar de Notre Dame en het postkantoor geweest die in het koloniale tijdperk door de Fransen zijn gebouwd en hebben even op een terrasje gezeten.
Zondag ochtend hebben we de Chu Chi tunnels bezocht. Daar zagen we hoe de Vietnamezen tijdens de oorlog in de smalle tunnels leefden. Zelf zijn we ook even een tunnel ingekropen, zo benauwd! En daar hebben sommige mensen soms wel 2 jaar in geleefd?! Ook hebben we met bewondering gekeken naar de slimme vallen die de Vietnamezen in het bos plaatsten om de Amerikanen tegen te houden in de oorlog.
Die middag hadden we de tijd om ons voor te bereiden voor de nachttrein die we s'Avonds zouden nemen..
En dat was ook weer een ervaring rijker! 2 stapelbedjes in elke kamer, hobbelige rit, om 4 uur sochtends keiharde Chinese muziek. Om 5 uur ' sochtends kwamen we aan in nha trang, de badplaats van Vietnam. We hadden het geluk dat we meteen op de kamer konden en dus nog een paar uurtjes konden slapen. We hebben heel erg genoten van de 2 dagen aan het strand en zijn weer lekker uitgerust. Waar we ons alleen af en toe erg aan konden irriteren was dat de stad vol met Russen zat. Toen we een winkeltje instapten stond er een dikke grote man tegen het vrouwtje van de winkel te schreeuwen in het Russisch. Hij bleef maar zeuren om 1 dollar en was zo onbeschoft. Er kwam nog een ander vrouwtje aangehold en samen duwden en trokken ze hem de winkel uit. Pas nadat ze hem begon te slaan vertrok hij! Dit zag je overal in de stad gebeuren wat de stad wat minder gezellig maakte.
Dinsdagavond stond de tweede nachttrein ons op te wachten. Deze was nog erger dan vorige.. Onopgemaakte bedden, afval op de grond en zelfs een kakkerlak onder Willemijn haar bed die we niet meer konden vinden (Willemijn heeft dus niet geslapen). Deze nachttrein duurde 11 uur lang. We kwamen de volgende ochtend om half 8 aan in Danang en vervolgde onze reis met de bus naar Hoi An.
Hierover horen jullie snel meer...

• 15 December 2013 - 16:16

Henk:

Die kakkerlak zit natuurlijk in de tas van Willemijn totdat ie zin heeft om er uit te komen.
    Ze kunnen zich heeeel klein maken...